1. Home
  2. Onze diensten
  3. Archiveren van documenten

Vertrouw de archivering van uw documenten toe aan een professional

Archives-Conseil zorgt voor de archivering, vernietiging en digitaliseren van alle soorten documenten, zowel voor particulieren als professionals.

Wij komen uw documenten ophalen in België, Frankrijk, Nederland en Luxemburg.

Bij ons kan u eveneens terecht voor: verhuur van papierversnipperaars, vernietiging van computerapparatuur en opslag van apparatuur en goederen.

Bespaar tijd en ruimte

Wij hebben verschillende technieken om uw documenten fysiek of digitaal op te slaan. Als goed georganiseerd bedrijf bieden wij onze klanten diverse diensten rondom archivering aan:

  • Beheer van documenten
  • Archivering van papieren documenten
  • Digitale archivering
  • Beheer en opslag van archieven
  • Opberging, klassering en sortering van documenten
  • En meer

U heeft uw documenten nodig? Dan kunt u deze snel ontvangen dankzij onze koerierdienst, al dan niet met spoedlevering.

UW
VOORDELEN

40 jaar ervaring

Internationale competenties

Volledige flexibiliteit

Volledige reeks diensten

Uitstekende infrastructuur

Het is de taak van Archief Conseil om zich aan de klant aan te passen, niet de taak van de klant om zijn werkmethoden te veranderen

Jacques A. Simon

oprichter van Archief Conseil

8 beschermings-gebieden

8 opslagplaatsen in en rond Brussel.
Dit garandeert dat uw documenten zo dicht mogelijk bij uw kantoren worden opgeslagen.

Locaties die geschikt zijn voor de conservering van alle soorten archieven, ongeacht de container.
Gemeentelijke dozen, verhuisdozen, vierkante dozen, met of zonder deksel, enz.

State-of-the-art technologie en allemaal beschermd door een anti-inbraak systeem. Onze centra zijn tegen brand beveiligd met rookdetectoren, warmtedetectoren, brandblusapparaten en brandkranen. Al onze gebouwen worden gecontroleerd op vochtigheid en warmte. Constructies, anti-inbraaksystemen en brandsystemen worden regelmatig getest en geverifieerd door een extern bedrijf om totale objectiviteit te garanderen.

Verschillende opslagmethoden

Keuze uit pallet of legbord opslag methode.

Keuze uit afgesloten opslagruimtes of afgesloten opslagruimtes.

Geen minimum of maximum voorraad voor het uitbesteden van uw documenten. Als u maar één doos heeft, krijgt u dezelfde service en aandacht als wanneer u 1000 dozen zou hebben.

Diverse archiveringsdiensten

Documentenbeheer
Fysieke papieren archivering
Digitale archivering
Archiefbeheer en -opslag
Opslag, archivering en sortering van documenten
Etc.

Goed functionerende uitbestedings-procedure

Afhaling bij u ter plaatse of deponering van de archieven door u in onze logistieke centra. In beide gevallen krijgt u van onze magazijnmedewerkers een afhaalbewijs. Dit is de eerste stap in het traceren van je doos.

(Facultatief) inventaris van de inhoud met transcriptie van deze laatste in Excel. De precieze inhoud van de doos wordt genoteerd op een lijst die vervolgens kan worden omgezet in een Excel-versie, zodat documenten gemakkelijker kunnen worden opgezocht. Als u deze stap zelf uitvoert, krijgt u een gratis start-up en advies van onze specialisten. Deze inventarisfase is van essentieel belang omdat het zo gemakkelijker wordt uw documenten terug te vinden.

Aanbrengen van een uniek identificatienummer op de doos. Het nummer dat op de doos is aangebracht en in de inventaris is opgenomen, is uniek voor elke doos. Het bestaat meestal uit een jaartal, een servicenummer en een onderdeelnummer. Dit is de meest gebruikelijke nomenclatuur, maar ons systeem is zeer flexibel en kan worden aangepast aan elke nomenclatuur, of deze nu 100% numeriek is, 100% alfabetisch of een mix van alfanumeriek. Ons systeem is zo flexibel dat als uw dozen al een eigen identificatie hebben, wij die kunnen volgen en uw dozen in de voorraad kunnen opnemen zonder dat u uw systeem en uw gewoonten hoeft te veranderen. Bovendien zetten wij uw unieke klantnummer op uw dozen.

Codering van de doos in ons computersysteem. Wanneer uw doos in voorraad is, zal ons magazijnpersoneel deze integreren in onze software. Deze software beheert onze voorraad en stelt ons in staat op elk moment het aantal dozen te kennen dat u toebehoort, of ze nu in voorraad zijn of worden geraadpleegd bij u ter plaatse of bij een derde (boekhouder, filiaal, enz.). Dit is de derde beveiliging voor het traceren van uw documenten.

Uw doos opbergen in de opslagruimte die voor uw bedrijf bestemd is. Als alle stappen zijn voltooid, wordt uw doos naar uw opslagruimte gebracht. Het is belangrijk te weten dat wij werken met “SHA’s”, wat staat voor “Dedicated Storage Areas”. Dit betekent dat wij een zone toewijzen aan uw voorraad en dat al uw dozen dus bij elkaar blijven.

Onze
getuigenissen

ONZE
ANDERE
DIENSTEN

Vernietiging van documenten

Of uw verzoek nu is gebaseerd op een eenmalige verhuizing of op regelmatige basis, wij staan tot uw beschikking.

Digitaliseren van documenten

Ervaren en bekwaam, scannen wij alle soorten documenten.

Recycling en vernietiging van kantoormateriaal

Onze teams zorgen voor de recycling en vernietiging van uw kantoormateriaal.

Recyclage van computermateriaal

Onze teams zorgen voor de ontmanteling en vernietiging van uw computerapparatuur.

Verhuur papiervernietigers

Versnipper uw documenten met onze papierversnipperaars die u kunt huren.

Opslag van apparatuur en goederen

Of u nu particulier of professional bent, sla uw materiaal of goederen op bij Archives Conseil.

Menu