1. Home
  2. Over ons

Over ons

Sinds 1981 bestaat het team van Archief-Conseil uit gekwalificeerde en professionele medewerkers voor de archivering en de verwerking van alle vertrouwelijke documenten.

Ervaring, know-how en beheersing van de nieuwste technieken zijn onze voornaamste troeven. Ten dienste van particulieren, maar ook van KMO’s, advocaten, ziekenhuizen, financiële instellingen, notarissen, verzekeringsmaatschappijen, enz. Wij verplaatsen ons over heel België maar ook in Frankrijk, Nederland en Luxemburg om uw te verwerken archieven in ontvangst te nemen.

Waarom kiezen voor Archives Conseil ?

Uitstekende infrastructuren

  • 8 opslaglocaties, strategisch gelegen in en rond Brussel.
  • Infrastructuren die zijn aangepast aan de bewaring van alle soorten archieven, ongeacht de container. Gemeenschappelijke dozen, verhuizersdozen, vierkante dozen, met of zonder deksel, enz.
  • State-of-the-art infrastructuren en allemaal beschermd door een anti-inbraak systeem. Onze centra zijn tegen brand beveiligd met rook- en hittedetectoren, brandblussers en brandkranen. Al onze gebouwen worden gecontroleerd op vochtigheid en warmte. Constructies, anti-inbraaksystemen en brandsystemen worden regelmatig getest en geverifieerd door een extern bedrijf om totale objectiviteit te garanderen.

Volledig aanbod van diensten

  • Archivering, digitalisering en vernietiging van zelfs vertrouwelijke documenten
  • Recycling van computerapparatuur
  • Verhuur papiervernietiger
  • Opslag van materiaal en goederen
  • Terbeschikkingstelling van vernietigingsbakken en sorteerconsoles

40 jaar ervaring

Al 40 jaar stelt Archives Conseil zijn knowhow ten dienste van particulieren en professionals. Dankzij onze ervaring kunnen wij u nauwkeurige en precieze ramingen geven.

Ons kleine maar professionele en gespecialiseerde team drukt onze kosten, in uw voordeel. Bovendien passen wij :

  • transparante tarifering, aangepast aan de taak: vaste prijzen à la carte, zonder verrassingen naargelang van de aangeboden dienst (container, arbeid, transport, enz.),
  • zonder onnodige kosten, dankzij een opzettelijk eenvoudig maar beproefd archiveringssysteem en een weinig gesofisticeerde maar efficiënte en functionele uitrusting.

Totale flexibiliteit

  • We beginnen precies waar jij ophoudt. Uw teams kunnen een deel van het werk doen, zoals het in dozen doen van archieven. Wij nemen de rest over.
  • Wij bieden gratis advies en directe hulp bij het opstarten als u de eerste stappen van uw archivering overneemt.
  • Uw archief kan te allen tijde op verzoek per e-mail worden geraadpleegd. U kiest de leveringstermijn van uw artikelen (normaal of dringend) en de wijze van terugzending (fysiek of gescand). Onze bezorgdienst is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 6.30 tot 18.00 uur (fysieke retourzending of scan). Voor fysieke retourzendingen zijn er 3 mogelijke vertragingen:
    • Normale 24 uur
    • Dringend 12h00 werktijd
    • Zeer dringend 6 werkuren
  • Onze chauffeurs zorgen voor de afhandeling en halen de documenten op waar ze zich ook bevinden (kelder, zolder, enz.). Je hoeft niet alles op de begane grond voor te bereiden. Zij halen de documenten bij u op, laden ze in en vervoeren ze.

Internationale competenties

Wij zijn actief in België, Frankrijk, Nederland en Luxemburg!

Het is de taak van Archief Conseil om zich aan de klant aan te passen, niet de taak van de klant om zijn werkmethoden te veranderen

Jacques A. Simon

oprichter van Archives Conseil

Menu